Σχεδιάζοντας την Τέλεια Ιστοσελίδα

Σκέφτεστε να φτιάξετε μία νέα σελίδα; Είσαστε έτοιμοι να αρχίσετε να παίρνετε προσφορές; Μισό λεπτό! Κάντε ένα βήμα πίσω, πάρτε μία ανάσα και σκεφτείτε τα επόμενα δέκα σημεία. Θα σας βοηθήσουν πολύ να καταλάβετε τι ακριβώς ζητάτε από την σελίδα σας και τι απαιτήσεις πρέπει να έχετε από την εταιρεία κατασκευής ώστε το τελικό αποτέλεσμα όχι μόνο να αντικατοπτρίζει τις προσδοκίες σας αλλά να φέρει σε εσάς απτά μετρίσιμα αποτελέσματα.

Επενδύστε λίγο από τον χρόνο σας τώρα και κερδίστε σε χρόνο αργότερα, το τελικό προϊόν θα είναι 100 φορές καλύτερο και θα γλιτώσετε αναμφισβήτητα κόπο και χρήματα στο μέλλον!

Πριν επικοινωνήσετε μαζί μας (ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, αν και οπωσδήποτε σας προτείνω να επικοινωνήσετε με εμάς) σας έχουμε ετοιμάσει μία λίστα με 10 σημεία που θα πρέπει να έχετε σκεφτείτε όταν θέλετε να φταίξετε μία ιστοσελίδα.

1) Ορίστε το κοινό σας

Μάθετε τους πελάτες σας. Είναι νέοι; Είναι άνδρες ή γυναίκες; Είναι επαγγελματίες; Όσο περισσότερα ξέρετε για το κοινό σας τόσο το καλύτερο. Πρέπει να το σκεφτείτε αυτό όποτε θέλετε να πάρετε οποιαδήποτε σημαντική απόφαση, είτε πρόκειται για τον σχεδιασμό, το περιεχόμενο ή τις λειτουργίες της σελίδας. Πάντα ρωτήστε τον εαυτό σας, είναι αυτό κατάλληλο για το κοινό μου;

Να θυμάστε αν και εσείς πληρώνετε για την ιστοσελίδα, δεν την κάνετε για τον εαυτό σας! Οπότε όσο δύσκολο και αν είναι πρέπει να βάλετε τις δικές σας προτιμήσεις στην άκρη και να σκεφτείτε τους ανθρώπους που προσπαθείτε να πλησιάσετε. Αν σας αρέσει το ροζ, βάψτε το σπίτι σας ροζ, μην κάνετε την ολοκαίνουργια ιστοσελίδα σας, που στοχεύει μεσήλικες άνδρες, ροζ γιατί δεν θα σας ευχαριστήσουν για αυτό!

2) Γνωρίστε το κοινό σας

ίσως το πρωταρχικό που πρέπει να σκεφτείτε όταν σχεδιάζετε ένα νέο site. Τι θέλει το κοινό σας; Έχουμε καθορίσει το κοινό σας στο προηγούμενο βήμα, τώρα ήρθε η στιγμή να δούμε τι θέλει αυτό το κοινό. Συχνά οι εταιρείες σκέφτονται τι θέλουν αυτές για την σχεδίαση της σελίδας τους, αντί να σκέφτονται για τον τελικό χρήστη.

Πρέπει να σκεφτείτε και θέματα εμπιστοσύνης. Ο πελάτης σας θα σκεφτεί αυτόματα "μπορώ να τους εμπιστευτώ; Είναι καλοί σε αυτό που κάνουν;" και θα πάρει την απόφαση του μέσα σε δευτερόλεπτα. Οι πρώτες εντυπώσεις μετράνε πολύ και αν δεν είναι καλές πολύ απλά ο επισκέπτης θα συνεχίσει την αναζήτηση του κάπου αλλού.

Ο πιο απλός τρόπος να γνωρίσετε το κοινό σας είναι να ρωτήσετε τους ίδιους. Ποιες είναι οι πιο συχνές πληροφορίες που ζητάνε από την επιχείρηση σας; Τι ερωτήσεις ακούτε κάθε εβδομάδα; Η σελίδα σας πρέπει να απαντά σε αυτές τις ερωτήσεις και να δίνει αυτές τις πληροφορίες. Κάθε σελίδα θα σας κοστίσει χρήματα να είστε σίγουροι ότι πληρώνετε για αυτό που θέλουν οι επισκέπτες σας να δουν.

3) Ορίστε τους δικούς σας στόχους

Ενώ είναι πολύ σημαντικό να σκέφτεστε πρωταρχικά τους επισκέπτες σας, μην ξεχάσετε να σκεφτείτε και τις δικές σας ανάγκες. Κάθε ιστοσελίδα χρειάζεται ένα σκοπό. Θέλετε να πουλήσετε προϊόντα; Να παρέχετε πληροφορίες στο κοινό; Να διασκεδάσετε τους επισκέπτες σας; Μπορεί ακόμα να είναι και ένας συνδυασμός στόχων.

Η σελίδα σας πρέπει να κάνει την ζωή σας πιο εύκολή. Στέλνετε συνεχώς το ίδιο έγγραφο στους πελάτες σας; Γιατί να μην το βάλετε αυτό το έγγραφο online ώστε να μπορούν να το κατεβάσουν από την σελίδα σας; Σας ρωτάνε συνεχώς τις ίδιες ερωτήσεις στο τηλέφωνο; Αν ναι γιατί να μην κάνετε μια περιοχή με φιλικές ερωτήσεις και απαντήστε εκεί σε αυτές τις ερωτήσεις.

4) Περιεχόμενο, Περιεχόμενο, Περιεχόμενο!

Και το πιο εντυπωσιακό και καλοφτιαγμένο site δεν αξίζει τίποτα χωρίς περιεχόμενο. Αρχίστε να προετοιμάζετε το περιεχόμενο σας από νωρίς. Ταξινομήστε το σε κατηγορίες, ζητήστε από ένα επαγγελματία να το ελέγξει για λάθη, θυμηθείτε το κοινό σας όπως αναφέραμε προηγουμένως. Θα τους αρέσει; Κανένας δεν επισκέπτεται μία σελίδα για να δει το όμορφο design, Την επισκέπτονται για να μάθουν κάτι. Αν μετά την επίσκεψη τους δεν έχουν ανακαλύψει αυτό που έψαχναν η σελίδα σας τους έχει απογοητεύσει.

Αν το περιεχόμενο σας δημιουργεί προβλήματα απευθυνθείτε σε ένα επαγγελματία, Μπορεί κάτι τέτοιο να σας φαίνεται υπερβολικό αλλά μπορεί να σας σώσει από πολλές ώρες εργασίας και να βοηθήσει την θέση σας σε μηχανές αναζήτησης!

Το περιεχόμενο έχει πολλές μορφές. Η απόφαση σε ποια μορφή θα είναι το περιεχόμενο σας είναι μία σημαντική ερώτηση. Αν το κοινό σας είναι γνώστες χρησιμοποιήστε βίντεο , Podcasts και Tag Clouds. Αν το κοινό σας χρησιμοποιεί Internet Explorer 5 και σας έχει ρωτήσει στο παρελθόν πώς να ανοίξει ένα κείμενο Word τότε καλύτερα να χρησιμοποιήσετε το παραδοσιακό απλό κείμενο.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι ποιος θα είναι υπεύθυνος; Ποίος θα ενημερώνει την σελίδα και σε περίπτωση ηλεκτρονικού καταστήματος, τον κατάλογο με το προϊόντα.

5) Διαχείριση ή πλήρης διαχείριση;

Ζητήστε από την εταιρεία κατασκευής να σας φτιάξει ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS). Ένα CMS σας επιτρέπει να διαχειριστείτε τα κομμάτια της σελίδας που χρειάζονται συνεχή ανανέωση όπως προϊόντα, νέα, ανακοινώσεις, άρθρα. Μην ζητήσετε να μπορείτε να αλλάξετε τα πάντα.

Αν έχετε τέτοιες δυνατότητες αλλαγών το πιο πιθανό είναι η σελίδα σας να καταλήξει σε χάος. Αν δεν είστε web designer γιατί να θέλετε την δυνατότητα να μπορείτε να ξανασχεδιάσετε την σελίδα σας; Σκεφτείτε τις περιοχές της σελίδας σας που θα αλλάζει το περιεχόμενο συχνά και διαχειριστείτε αυτές μέσω το CMS , αφήστε τα υπόλοιπα ως έχουν. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να συγκεντρωθείτε σε πιο σημαντικά θέματα της σελίδας σας όπως το marketing.

6) Να είστε ρεαλιστές

Κάθε project έχει όρια. Πιο συχνά αυτά είναι όρια προϋπολογισμού ή χρόνου. Αν έχετε δυσκολίες προϋπολογισμού, τότε προσπαθήστε να κάνετε λίγα πολύ καλά παρά πολλά μέτρια. Είναι πολύ καλύτερα να ξεκινήσετε με την βασική λειτουργικότητα και περιεχόμενο και να προσθέσετε αυτό αργότερα.

Αν κοιτάξετε τα πραγματικά επιτυχημένα site (YouTube, Ebay and Amazon) θα δείτε ότι ξεκίνησαν με την βασική λειτουργικότητα και μετά πρόσθεσαν σε αυτή. Αυτή η τακτική σας επιτρέπει να ξεκινήσετε γρηγορότερα και να εργάζεστε στις αναβαθμίσεις.

7) Ορίστε τους στόχους σας

Όσο προφανές και αν ακούγεται μία νέα ιστοσελίδα χρειάζεται στόχους. Πως θα μετρήσετε την επιτυχία της νέας σας σελίδας; Θέλετε να έχετε μεγάλη επισκεψιμότητα; Online πωλήσεις; Θέλετε να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση των πελατών σας; 

Βάζοντας συγκεκριμένους στόχους από την αρχή του project δίνεται στον εαυτό σας ένα πλαίσιο αναφοράς πάνω στο οποίο να κρίνετε την επιτυχία σας. Μπορείτε να βάλετε και συγκεκριμένους στόχους για παράδειγμα αντί να θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα μπορείτε να ορίσετε ότι θέλετε αύξηση κατά 50%

Οι στόχοι μπορεί να αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου και μόλις πετύχετε ένα στόχο ορίστε ένα νέο ώστε να βελτιώνεστε πάντα.

Να θυμάστε πάντα να βάζετε ρεαλιστικούς στόχους μέσα στα όρια και τους περιορισμούς του project σας και να έχετε υπομονή στη επίτευξη τους. Τα περισσότερα site χρειάζονται χρόνο μέχρι να αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς αν χάσετε την υπομονή σας το πιο πιθανό είναι να χάσετε τον χρόνο και τα χρήματα που δώσατε για την κατασκευή της σελίδας σας αλλά το κυριότερο την ευκαιρία να δείτε την σελίδα σας να αποφέρει κέρδη.

8) Μεταδώστε το μήνυμα σας

Σε αυτό το στάδιο πρέπει να έχετε μία καλή ιδέα του τι θέλετε να πετύχετε και ποιο είναι το κοινό που απευθύνεστε. Πρέπει τώρα να μεταδώσετε όλα αυτά σε μία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων. Δεν θα θέλατε να χαραμίσετε όλη την δουλειά που έχετε κάνει μέχρι τώρα με το να εξηγήσετε άσχημα τι θέλετε να κάνατε με αποτέλεσμα να λάβετε ένα website που θα είναι εκτός προδιαγραφών επειδή οι προδιαγραφές αυτές δεν ήταν ξεκάθαρες εξ αρχής.

Γράψτε τις απαιτήσεις σας στο χαρτί με ξεκάθαρες επικεφαλίδες. Αφιερώστε ξεχωριστές ενότητες για τον σκοπό της σελίδας σας, το περιεχόμενο και το κοινό που απευθύνεστε. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία που θα απευθυνθείτε θα μπορέσει να καταλάβει ξεκάθαρα τι θέλετε να πετύχετε.

Προσπαθήστε να βρείτε ιστοσελίδες που κάνουν το ίδιο με αυτό που θέλετε να κάνετε. Χρησιμοποιήστε τις ως παραδείγματα. Μάθετε από αυτούς και κάντε το καλύτερα!


9) Βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO) και διαφήμιση (Marketing)

Σκεφτείτε να αφήσετε ένα μέρος του προϋπολογισμού σας για βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης και διαφήμιση. Αυτό θα πρέπει να είναι μέρος μιας μακρόχρονης στρατηγικής σας βασισμένη ανάμεσα σε άλλα στην δημιουργία περιεχομένου, διαφήμιση ανά κλικ (PPC), Social Media και link building.

Θα πρέπει να έχετε μία καλή ιδέα του τρόπου με τον οποίο θα φέρνετε κόσμο στην σελίδα σας εξαρχής μια και κάθε μέθοδος έχει τις δικές της απαιτήσεις από την ομάδα κατασκευής. 
Η φιλοσοφία αν το φτιάξω θα έρθουν είναι ο γρηγορότερος δρόμος προς την απογοήτευση.

10) Ανάλυση

Θυμηθείτε να ετοιμάσετε ένα λογαριασμό Google Analytics account (Υπάρχουν και άλλες επιλογές αλλά το analytics είναι δωρεάν) για την ιστοσελίδα σας. Προσπαθήστε να το συνδυάσετε με τους στόχους που έχετε ορίσει στο βήμα 7. 

Η ανάλυση της κίνησης σας μαζί με το κοινό που απευθύνεστε θα πρέπει να κατευθύνει τις αποφάσεις σας για την ιστοσελίδα σας.


Σας φαίνεται βουνό; Στην alfasoftware είμαστε κοντά σας για να σας βοηθήσουμε να απαντήσετε σε αυτά τα δέκα πολύ σημαντικά ερωτήματα και σε οτιδήποτε άλλη απόφαση πρέπει να πάρετε. Η εμπειρία μας στο χώρο είναι στην διάθεση σας ώστε να σχεδιάσουμε μαζί την «τέλεια ιστοσελίδα».